سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گزیده‌ای از سخنان ولی‌امر مسلمین درباره حربه‌های استکبار علیه نهضت اسلامی؛
شکى نیست خاورمیانه جدید با محور اسلام شکل خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، سال گذشته در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، به تحولات منطقه و مساله فلسطین اشاره کردند و فرمودند: "شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود ".


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، به مناسبت "اتفاقات اخیر در کشور مصر "، پایگاه اطلاع‌رسانی حضرت ‌آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، در ویژه‌نامه‌ای به بررسی تحولات اخیر در کشورهای اسلامی منطقه خاورمیانه می‌پردازد.
مقام معظم رهبری سال گذشته در دیدار با گروه‌های مبارز فلسطینی، به تحولات منطقه و مساله فلسطین اشاره کردند و فرمودند: "شکى نیست که بر اساس حقایقى که خداى متعال تقدیر کرده است، خاورمیانه‌ى جدید شکل خواهد گرفت و این خاورمیانه، خاورمیانه‌ى اسلام خواهد بود ".
در بخش دیگری از این ویژه‌نامه، گزیده‌ای از سخنان معظم‌له درباره حربه‌های استکبار علیه نهضت اسلامی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد:

*خاصیت قرآن و اسلام

آمریکا با اسلام، ولو اسلام غیرحکومتى - همان اندازه‌اى که امروز در عربستان سعودى و مصر هست - هم مخالف است. اگر به فرض محال، امریکاییها مقاصدشان را در این‌جا بتوانند تحقق ببخشند، آن وقت معلوم خواهد شد که موضعگیریشان در مقابل آنها چیست.
گزارشى به من دادند که مأموران آمریکایى به یکى از وزراى یکى از کشورهاى اسلامى معروف گفته بودند، شما باید در کتابهاى درسی‌تان مسائل دین و جهاد را کمتر یاد بدهید؛ چرا این مطالب را در کتابهاى درسیتان می‌آورید؟ قضیه این‌طورى است. اینها با اصل اسلام، با اصل تفکر اسلامى، تفکرى که دارنده‌ى خودش را وادار مى‌کند که از هیچ قدرت مادى مرعوب نشود و واهمه پیدا نکند، ناراحت و عصبانیند. و این خاصیت قرآن و اسلام است.
بیانات در دیدار مسؤولان و کارگزاران نظام جمهورى اسلامى( 27 اسفند 1380)

کشورهای دست‌نشانده‌شان هم مایه‌ دردسرند

حتّى حکومت‌هاى سلطنتى‌یى که امروز در خاورمیانه وجود دارد، آمریکا اینها را دوست نمى‌دارد؛ چون مى‌داند اینها براى او مایه‌ى دردسر است. دولت‌هاى اسلامى و عربى باید به این نکته توجه کنند. آمریکا براى مصر هم برنامه دارد؛ براى سعودى هم برنامه دارد؛ براى اردن هم برنامه دارد؛ براى کشورهاى خلیج فارس هم برنامه دارد. برنامه‌ى او فقط براى لبنان و سوریه و عراق نیست که دیگر کشورهاى عربى بنشینند، تماشا کنند که امریکا به خیال خود حساب سوریه و لبنان را برسد؛ بعد نوبت آنهاست.
البته بین خواست امریکا و واقعیت خیلى فاصله است. گروهى که امروز در آمریکا سر کارند، مثل آدم‌هاى مست تصمیم مى‌گیرند؛ اصلاً نمى‌فهمند چه کار مى‌کنند؛ اینها از خیلى واقعیات عالم فاصله دارند و دورند. خود تحلیلگران زبده و برجسته‌ى سیاسى امریکا هم امروز همین حرف‌ها را مى‌زنند و مى‌نویسند. سایت‌هاى اینترنتى و مطبوعاتشان از این حرف‌ها پُر است؛ مى‌گویند اینها دارند امریکا را به نقطه‌ى اضمحلال و سقوط مى‌کشانند. واقع قضیه هم همین است. وجود اینها براى امریکا احتمالاً انتقام خدایى است؛ لیکن به‌هرحال این برنامه را دارند.
دیدار کارگزاران نظام 8 آبان 1384

*حرکات پیش‌دستانه استکبار

آمریکایى‌ها مى‌دانند که در دنیاى اسلام آینده‌یى ندارند. براى این‌که بیدارى اسلامى به حرکتهاى انقلابى منتهى نشود، پیشدستى مى‌کنند؛ مى‌خواهند چیزى را که براى ملتها سرنوشت محتوم است، با ابتکار و حرکتهاى پیشدستانه‌ى خودشان عقب بیندازند. اخیرا امریکایى‌ها اعتراف کرده‌اند که اگر حمله‌ى آنها به عراق نمى‌بود، رژیم صدام در مدت کوتاهى به‌وسیله‌ى عناصر مؤمن و مسلمان خود عراق سرنگون مى‌شد و ابتکار عمل از دست آنها خارج مى‌گردید؛ آنها از این مى‌ترسند. فعالیت آنها انفعالى و از روى ترس از عواقب بیدارى اسلامى در دنیاى اسلام است. حرکتى که امروز امریکایى‌ها در این منطقه مى‌کنند، ناشى از قدرت نیست؛ ناشى از احساس قدرت در اردوگاه اسلامى و قیام اسلامى و بیدارى اسلامى است.(14 خرداد 1384)

*بى‌اعتنایى و بى‌احترامى به کرامت انسانها

دستگاه شما، دستگاه نفرت، ظلم، بى‌اعتنایى و بى‌احترامى به کرامت انسانهاست. چرا وارد عراق شدید؟ چرا یک کشور مستقل را زیر چکمه‌ى سربازان خودتان این‌طور لگدمال کردید؟ چرا کرامت و ارزش مردم عراق را نادیده گرفتید؟ حالا دارند طرح انتقال قدرت درست مى‌کنند، منتها قدرتى که در واقع در اختیار خود امریکاییها باشد.
سیاستمداران و نخبگان عراقى بدانند که هر قدرتى که در عراق روى کار بیاید و دست‌نشانده‌ى امریکاییها تلقى شود، این قدرت به قدر امریکا پیش مردم عراق منفور خواهد بود. مردم عراق حاضر نیستند که بعد از رفتن صدام، سلطه‌ى امریکا و دست‌نشانده‌هاى امریکا را بر آن‌جا ببینند. انتقال قدرت، به این است که به مردم عراق انتقال قدرت شود و انتخابات انجام گیرد؛ مردم انتخاب کنند، نه این‌که کسى بیاید آن‌جا یک طرحى را که امریکاییها مایلند، به نخبگان و سیاستمداران عراقى دیکته کند و آنها هم تسلیم همان طرح امریکا شوند.

 




تاریخ : چهارشنبه 89/11/13 | 12:44 صبح | نویسنده : سعید | نظرات ()
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
l>